ALA Diagnostics se suma a l’Acceleradora GAEM

Fundació GAEM i ALA Diagnostics uneixen els seus esforços per a impulsar un millor diagnòstic de l’esclerosi múltiple

Fundació GAEM ha incorporat ALA Diagnostics a la seva Acceleradora GAEM. ALA Diagnostics busca desenvolupar un kit de diagnòstic de l’esclerosi múltiple més barat, de fàcil implementació i menys invasiu que els existents actualment.

El diagnòstic de l’esclerosi múltiple és un procés complex, que pot retardar el tractament de la malaltia; una situació que repercuteix negativament als afectats. ALA Diagnostics té com a objectiu desenvolupar un mètode de diagnòstic en sang que redueixi els costos i el temps necessari per a detectar la malaltia, que pateixen més de 55.000 persones a Espanya.

El diagnòstic precoç de l’esclerosi múltiple és un factor fonamental a l’hora de dissenyar un tractament efectiu; que disminueixi els símptomes de la EM i millori la qualitat de vida de les afectades. Els primers resultats de l’ALA Diagnostics EM KIT són prometedors, ja que permetria diagnosticar la malaltia mitjançant una anàlisi de sang ràpid, barat i eficaç.

ALA Diagnostics compta amb diversos elements innovadors en el seu procés de detecció de l’esclerosi múltiple, que el converteixen en un projecte ideal per a l’Acceleradora GAEM. ALA Diagnostics utilitza un biomarcador en sang específic, una proteïna recombinant sota patent, que, combinat amb el seu algorisme diagnòstic permet introduir el procés de detecció de l’EM en qualsevol consulta mèdica, pública o privada.

Actualment es detecta un nou cas d’esclerosi múltiple cada 5 hores a Espanya, en total, 1.800 casos a l’any. Malgrat això, el diagnòstic continua sent costós, invasiu i lent en moltes ocasions, a causa de la naturalesa de la malaltia. Per això són necessaris projectes com el d’ALA Diagnostics, que suposaran una millora en la qualitat de vida de milers de persones.

Fundació GAEM impulsarà el projecte, col·laborant en la cerca de finançament i aportant la seva experiència en l’acceleració de projectes de recerca en l’esclerosi múltiple. L’equip d’ALA Diagnostics prepara la comercialització del seu kit de diagnòstic en un termini de 24 mesos.