Avança la recerca per a entendre la relació entre COVID-19 i EM

Resultats preliminars indiquen que les afectades d’EM reaccionen de manera similar al virus de la COVID-19 que la població general

La recerca és fonamental per a poder lluitar contra el coronavirus. És per això que la Federació Internacional d’Esclerosi Múltiple (MSIF) i l’Aliança de Dades sobre Esclerosi Múltiple (MSDA) han posat en marxa una campanya global per a recollir dades d’afectades de EM per a millorar la resposta clínica.

Fundació GAEM impulsa la innovació biomèdica per a trobar una cura per a l’esclerosi múltiple i millorar la vida de més de 55.000 persones a Espanya. Dóna suport a la seva tasca de recerca i sensibilització sobre aquesta malaltia que no té cura.

En un webinar amb experts, s’han presentat els primers resultats d’aquest esforç internacional. L’observació més important ha estat que, en principi, les persones afectades d’esclerosi múltiple reaccionen de manera similar al virus de la COVID-19 que la població general. Al voltant de 3.500 persones han participat en l’estudi.

Un altre dels resultats preliminars ha destacar és que les persones amb esclerosi múltiple de tipus progressiu són més proclius a necessitar hospitalització en cas de contagi de COVID-19; en comparació amb les persones afectades d’EM remitent recurrent. També s’ha confirmat la relació entre edat i gravetat del virus.

Nick Rijke, representant de la MSIF ha explicat com funciona el procés de recol·lecció de les dades, i com gràcies a la participació dels pacients s’ha pogut avançar per a conèixer el funcionament del coronavirus en persones amb EM. També ha recordat que és necessari recopilar més informació per a continuar avançant en la recerca.

QMENTA, projecte de l’Acceleradora GAEM, aporta la seva tecnologia de processament de dades i d’emmagatzematge en el núvol que permet dur a terme la iniciativa. Els pacients encara poden participar, ja que aquests resultats són tan sols preliminars; i serà necessari investigar en profunditat les dades obtingudes.

Imatge: Adam Nieścioruk.