Bionure obre la seva campanya als donants per mitjà de Fundació GAEM

Fundació GAEM ha obert una subscripció per a les persones que vulguin participar amb donatius en el finançament de la propera fase del medicament de Bionure

Amb l’objectiu de permetre a tothom participar en la campanya de ‘crowdfunding’ de Bionure, independentment de la quantia del donatiu, Fundació GAEM ha obert una subscripció per recollir els donatius menors de 500€, que és el mínim requerit per Bionure per invertir en Múltiples Motivos.

“Multiples Motius” es va llançar el passat mes de maig a través de la plataforma de Capital Cell, amb l’objectiu de captar 1,3 milions d’euros per finançar la preparació de l’assaig clínic de Fase 2 del compost neuroprotector BN201.

Bionure centra els seus esforços actualment en esclerosi múltiple (EM) i en neuritis òptica aguda (NOA), una malaltia oftalmològica rara que en un 30% dels casos es revela com un dels primers símptomes de l’EM, i per la qual el BN201 compta amb una designació de medicament orfe a Europa i Estats Units. Els tractaments disponibles per EM i NOA es basen en medicaments antiinflamatoris o immunomoduladors, que redueixen la inflamació, però que no reparen les lesions que han patit les neurones ni les protegeixen prou.

“Els fons captats amb ‘Múltiples motivos’ ens permetran completar els preparatius regulatoris i tècnics de l’assaig en els propers mesos, amb l’objectiu de posar en marxa la Fase 2 a principis de 2020 amb pacients que hagin patit episodis de neuritis òptica. Volem provar l’eficàcia del BN201 com a neuroprotector i inductor de la remielinització dels neurones”, explica Lauren Nguyen, CEO de Bionure.

El BN201 ha completat amb èxit l’estudi de Fase 1 de seguretat, tolerabilitat i farmacocinètica en voluntaris sans, i ha demostrat al laboratori amb models animals que és capaç de protegir els axons i promoure la remielinització de neurones danyades, el que el converteix en un candidat òptim per tractar malalties neurodegeneratives com l’esclerosi múltiple.

La iniciativa de Fundació GAEM, permetrà a donants de quantitats menors a 500€ participar en la campanya “Múltiples Motius” i impulsar així la recta final de la investigació d’aquest prometedor tractament. La Fundació reunirà tots els donatius i els invertirà en el seu nom, convertint-se així en un dels inversors corporatius de Bionure, empresa que ja forma part de l’Acceleradora GAEM.

Totes aquelles persones interessades poden realitzar els seus donatius a la
pàgina “Col·labora” de la web de Fundació GAEM, posant en el concepte “Campanya Bionure”

Informació relacionada:

Fundació GAEM participa a la trobada informativa de Bionure – 22 de maig

Bionure obre un crowdfunding per passar a fase 2 amb el seu neuroprotector – 17 de maig

Notícia relacionada:

Bionure supera la fase I y prepara una ronda puente_Expansión