Bionure obre un crowdfunding per passar a fase 2 amb el seu neuroprotector

Bionure llança una campanya de crowdfunding per posar en marxa l’estudi clínic de Fase 2 del seu neuroprotector BN201

• El compost acaba de completar amb èxit l’assaig de Fase 1 en humans
  • La companyia biotecnològica reforça el seu equip amb el nomenament de la Dra. Lucía Septién-Vélez com a directora mèdica

Bionure, biotecnològica especialitzada en neuroprotecció que té la seu al Parc Científic de Barcelona (PCB), obre avui la campanya de crowdfunding Múltiples Motivos a la plataforma de Capital Cell, amb l’objectiu de captar 1,3 milions d’euros per finançar la preparació de l’assaig clínic de Fase 2 del seu compost neuroprotector BN201.

El BN201, que ha completat amb èxit l’estudi de Fase 1 de seguretat, tolerabilitat i farmacocinètica en voluntaris sans, que va concloure al gener al Regne Unit, ha demostrat al laboratori amb models animals que és capaç de protegir els axons i promoure la remielinització de neurones danyades, el que el converteix en un candidat òptim per tractar malalties neurodegeneratives com l’esclerosi múltiple (EM).

Bionure centra els seus esforços actualment en l’esclerosi múltiple i en la neuritis òptica aguda (NOA), una malaltia oftalmològica rara que en un 30% dels casos es revela com a símptoma d’hora de l’EM, i per la qual el BN201 compta amb una designació de medicament orfe a Europa i Estats Units. Els tractaments disponibles per EM i NOA es basen en medicaments antiinflamatoris o immunomoduladors, que redueixen la inflamació però que no reparen les lesions que han patit les neurones ni les protegeixen prou.

“El nostre objectiu és posar en marxa la Fase 2 a principis de 2020 amb pacients que hagin patit episodis de neuritis òptica per provar l’eficàcia del BN201 com a neuroprotector i inductor de la remielinització dels neurones. Els fons captats en aquesta campanya ens permetran completar els preparatius regulatoris i tècnics de l’assaig en els pròxims mesos “, explica Lauren Nguyen, CEO de Bionure.

La companyia, que forma part de l’Acceleradora de la Fundació GAEM -una de les associacions de pacients d’EM més compromeses amb la recerca- preveu que els assajos de Fase 2 es completaran el 2022 i anticipa que, si aquests confirmen els resultats de les proves preclíniques la valoració de la companyia es multiplicarà per set, permetent una sortida molt rendible per als petits inversors que ho desitgin. Bionure va captar 1,2 milions d’euros en una anterior campanya de crowfunding, portada a terme el 2017, que va destinar a dur a terme la Fase 1 que acaba de completar-se.

El mecanisme d’acció del BN201 pot permetre usar-lo en el futur per a altres indicacions que poden beneficiar-se de la seva capacitat neuroprotectora, com altres trastorns neurodegeneratius, malalties cerebrovasculars, algunes patologies oftalmològiques i lesions traumàtiques del sistema nerviós central.

“El potencial del BN201 és enorme i és probable que les pròximes rondes de finançament es realitzin amb inversors institucionals, de manera que la Fase 2 marca un punt d’inflexió que converteix aquesta campanya de crowdfunding en l’última oportunitat per a petits i mitjans inversors de participar en el projecte “, subratlla el CEO de Bionure.

Els medicaments per al sistema nerviós central representen una part substancial del mercat de fàrmacs de prescripció, amb unes vendes anuals que superen els 50.000 milions de dòlars, dels quals un 40% (20.000 milions de dòlars) són de fàrmacs per tractar l’esclerosi múltiple.

Reforç de l’equip

Per afrontar amb èxit aquest moment clau per a la companyia, amb la posada en marxa de la Fase 2, Bionure ha reforçat el seu equip amb la incorporació de la Dra. Llúcia Septién-Vélez com a nova directora mèdica (CMO).

La Dra. Septién va desenvolupar una sòlida trajectòria com a metge en neurologia i psiquiatria i, posteriorment, va acumular una llarga experiència en desenvolupament de medicaments i assumptes regulatoris. Abans d’incorporar-se Bionure, havia ocupat diversos llocs de responsabilitat en l’àmbit mèdic i regulatori amb el focus en neurociències en grans companyies farmacèutiques com Pfizer, Wyeth, GSK, Servier i Ipsen, i va treballar també en el sector ‘biotec’ com a directora mèdica en DBV Technologies.

“Donem una calorosa benvinguda a Lucía. La seva sensibilitat amb els pacients, la seva experiència en el desenvolupament de fàrmacs per al sistema nerviós i els seus dots de lideratge vénen a reforçar l’equip de Bionure”, ha manifestat Laurent Nguyen. “Estem convençuts de la seva capacitat per portar endavant els nostres projectes en nueroprotecció”.

“En la meva pràctica com a metge i en el desenvolupament de fàrmacs, m’he trobat amb molts pacients desesperats per la progressió de les seves malalties neurodegeneratives”, comenta la Dra. Septién. “Estic entusiasmada d’unir-me a un equip compromès amb canviar el curs de malalties que condueixen a la discapacitat.”

Informació relacionada:

Fundació GAEM participa a la trobada informativa de Bionure – 22 de maig

Notícia relacionada:

Bionure supera la fase I y prepara una ronda puente_Expansión