COVIDWarriors: Innovació contra el coronavirus

Andreu Veà, membre del Comitè Científic de GAEM, co-funda COVIDWarriors per a vèncer al coronavirus: ja han portat quatre superrobots per a fer tests

Enmig de la pandèmia de COVID-19, un grup d’amics han demostrat que amb ganes, solidaritat i innovació tots podem ajudar a solucionar aquesta crisi. Gràcies al seu esforç, van aconseguir portar quatre superrobots des de la Xina fins a Espanya, capaços de realitzar uns 70.000 anàlisis de test PCR de COVID-19.

Rocío Martínez, investigadora en el King’s College de Londres, Javier Colàs, president de Medtronic España, Sandra Figaredo, consultora de LLYC, María Parga, directiva de BME i Andreu Veà, membre del Comitè Científic de Fundació GAEM, han unit les seves forces per a aconseguir tot un repte econòmic, logístic i sanitari. La col·laboració altruista de diverses empreses privades ha estat fonamental per a aconseguir la maquinària que permetrà fer test massius a la població espanyola.

Primerament van localitzar els robots necessaris per a analitzar milers de test al dia, fabricats a la Xina per una empresa estatunidenca. Gràcies a Merlin Properties van aconseguir el finançament privat necessari. Per a portar la maquinària de diverses tones fins a Espanya van comptar amb l’ajuda d’Inditex, que va aportar la seva logística internacional. Ja a Espanya, Apple, Manpower i Telefónica van aconseguir els ordinadors i tècnics necessaris per a programar els robots anti-COVID-19.

Els 4 robots ja es troben l’Hospital Clínic de Barcelona, Vall d’Hebron, La Paz i l’Institut de Salut Carles III de Madrid. La plataforma d’amics ha evolucionat amb el nom COVIDWarriors, que pretén sumar a voluntaris, empreses i organitzacions que puguin aportar el seu granet de sorra per a superar la pandèmia.

La innovació és fonamental per a superar qualsevol repte, ja sigui el coronavirus o l’esclerosi múltiple. Per això des de Fundació GAEM impulsem l’Acceleradora de projectes, que té com a objectiu donar suport a projectes de recerca biomèdica que millorin la qualitat de vida als afectats, tant en el diagnòstic com en el tractament i la futura cura.

Notícies a:

El Confidencial