Entrevista a Vicens Oliver, president de la Fundació GAEM, amb motiu dels premis Territoris Solidaris

“L’esclerosi múltiple és també la malaltia de les mil cares: no hi ha dos afectats amb els mateixos símptomes”

La Fundació GAEM rep 10.000 euros del programa Territoris Solidaris de BBVA CX que serviran per impulsar la recerca sobre la malaltia.

Els estudis biomèdics als quals es destinarà aquest ajut, inclosos en el programa Acceleradora de projectes de GAEM, són els següents: una teràpia antigen específica basada en cèl·lules extretes del mateix pacient, desenvolupada a l’IDIBAPS i Hospital Clínic; dos projectes amb molècules –un amb un doble mecanisme d’acció per prevenir la inflamació del sistema nerviós i la desmielinització (Ankar Pharma) i l’altre que suposa un nou mecanisme d’acció no provat fins ara, amb efectes neuroprotectors i remielinitzants (Bionure)–, i una plataforma de neuroimatge que desenvolupa imatges en 3D del cervell per detectar nous marcadors per millorar el diagnòstic i tractament de malalties neurològiques (Mint Labs).

LLegir l’article sencer al Diari ARA

Articles relacionats