El Dr. Boi Ruiz és metge, doctor cum laude per la Universitat de Barcelona i Diplomat en Gestió Hospitalària per l’Escola d’Alta Direcció i Administració de Barcelona.

Després d’una dilatada carrera com a clínic, alt directiu al sector sanitari i sociosanitari, professor universitari, consultor internacional i autor de nombrosos treballs i publicacions relacionats amb polítiques de salut, planificació sanitària i gestió de centres sanitaris, va ser nomenat Conseller de Salut del Govern de la Generalitat de Catalunya el desembre del 2010, càrrec que va exercir fins al gener del 2016.

Actualment és professor de la Universitat Internacional de Catalunya on dirigeix  l’Institut Universitari de Pacients, la Càtedra de Gestió i Polítiques de Salut i el Màster Universitari en Gestió Sanitària. També és professor del Màster en Gestió Sanitària de la UB, del Máster Universitario en Gestión y Planificación Sanitaria de la Universidad Europea de Madrid i de la Facultat de Treball Social de la Universitat Complutense.

Així mateix, presideix la consultora internacional Know How Advisers, de la qual va ser fundador i és Patró de la Fundació Camilo de Lellis.