Marco Pugliese va cofundar el 2006 Neurotec Pharma amb l’objectiu de desenvolupar nous tractaments per a malalties del SNC relacionades principalment amb inflamació i neurodegeneració. Del 2008 al 2014, va ser CEO de la companyia, que va tenir com a major actiu la realització d’un assaig clínic multicèntric i internacional de Fase IIa en 110 pacients amb Esclerosi Múltiple Remitent-Recurrent. Del 2014 al 2015 va treballar com a Manager d’Innovació i Transferència de Tecnologia a l’Institut de Recerca de Vall d’Hebron (VHIR).

Des del 2015 al 2019 ha estat el Director del node espanyol de Salut de l’Institut Europeu de Tecnologia (EIT Health). Des del 2007 és Professor Associat de Bioquímica i Biologia Molecular a la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona (UB).

El Dr. Pugliese és coinventor de 7 patents relacionades amb el desenvolupament del tractament de malalties del Sistema Nerviós Central i és autor de 25 publicacions internacionals en el camp de la Neurociència.

Llicenciat en Veterinària el 1994 per la Universitat de Perusa (Itàlia). Doctor en Neurociència per la Universitat de Barcelona el 2005 amb una investigació basada en la caracterització de la disfunció cognitiva al gos de companyia i la seva utilitat com a model alternatiu de la malaltia d’Alzheimer. El 2005, va guanyar un premi de recerca de la Reial Acadèmia Espanyola de Ciències Veterinàries amb un estudi basat en la neurodegeneració selectiva al sistema nerviós central del gos (SNC).