ESCLEROSI MÚLTIPLE: Els pacients impulsen un nou model d’investigació

ESCLEROSI MÚLTIPLE: La malaltia de les mil cares. Els pacients impulsen un nou model d’investigació.

Gairebé 150 professionals, representants d’empreses de biotecnologia, laboratoris d’investigació, fundacions i associacions de pacients es van reunir recentment al Parc Científic de Barcelona per explorar un nou model de col·laboració entre la indústria biomèdica i els pacients.

Aquest model, ja introduït a Catalunya per la Fundació GAEM (Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple) s’està desenvolupant amb força en països líders en investigació, com els Estats Units. La col·laboració afectats-indústria, a més de donar poder als pacients i fer-los passar a un paper actiu, presenta nombrosos avantatges per a la indústria i els investigadors.

En el cas concret de l’esclerosi múltiple, els seus afectats porten temps amb aquest tipus de plantejament, com ho demostra l’activitat de la Fundació GAEM, fundada el 2006 i molt activa en l’acceleració de projectes d’investigació.

S’abasten fàrmacs innovadors i teràpies avançades; nous biomarcadors per al diagnòstic; dispositius mèdics i apps de salut que millorin la qualitat de vida.

Se abarcan fármacos innovadores y terapias avanzadas; nuevos biomarcadores para el diagnóstico; dispositivos médicos y apps de salud que mejoren la calidad de vida.

Llegir l’article de Juan Carlos Esteban a Salud Total