Esclerosi múltiple i memòria

Un nou projecte de recerca buscarà comprendre millor els processos biològics que generen problemes de memòria en persones amb esclerosi múltiple

L’estudi, que es desarollará en quatre anys es titula “Neuroimatge de la disfunció de la memòria intervinguda per l’hipocamp en l’esclerosi múltiple i està finançat amb $ 651.997 de la MS Society.

El seu investigador principal és Joshua Sandry, PhD, professor assistent de psicologia a la Universitat Estatal de Montclair. Col·labora Ekaterina Dobryakova, PhD, científica investigadora de el Centre d’Investigació de Lesions Cerebrals Traumàtiques de la Fundació Kessler.

Fins on sabem, aquesta és la primera investigació que utilitza un enfocament traslacional sòlid per començar a identificar la interrelació de la memòria de treball, el funcionament de el cervell i els problemes de memòria a llarg termini en l’esclerosi múltiple“, comenta la Dra. Dobryakova , afegint que “Aquesta investigació d’avantguarda pot proporcionar una base sòlida per a la nostra comprensió de la pèrdua de memòria i conduir a intervencions efectives per restaurar la funció perduda“.

Fundació GAEM impulsa la innovació biomèdica per trobar una cura per l’esclerosi múltiple i millorar la vida de més de 55.000 persones a Espanya. Dóna suport la seva tasca d’investigació i sensibilització sobre aquesta malaltia que no té cura.

La discapacitat cognitiva, inclosos els problemes de memòria, és un símptoma comú de l’EM que pot afectar substancialment la qualitat de vida d’una persona.poco sobre els processos biològics exactes que causen problemes cognitius, com la memòria deteriorada, en persones amb EM. Com que aquests processos no es comprenen molt bé, és difícil dissenyar teràpies o intervencions que tinguin com a objectiu aturar o revertir aquests processos biològics i, per extensió, alleujar els símptomes cognitius.

El nou estudi té com a objectiu traduir la investigació de la neurociència cognitiva per identificar quins processos cognitius i cerebrals es veuen afectats per l’esclerosi múltiple. Específicament, els investigadors investigaran la relació entre els canvis en la memòria de treball (temporals, a curt termini) i els canvis estructurals en l’hipocamp (una regió del cervell amb un paper ben establert en la memòria). L’objectiu és comprendre com aquests canvis poden contribuir als problemes de memòria que afecten les persones amb EM.

Llegir l’entrada completa a MS News Today