Finalitza la campanya “Destapa la teva solidaritat” de Fundació GAEM

Després de més de quatre anys en actiu, finalitza la campanya DESTAPA LA TEVA SOLIDARITAT per a la recollida i reciclatge de taps de plàstic i l’impuls de la recerca en Esclerosi Múltiple.

La setmana del 5 al 9 de febrer es va dur a terme la darrera recollida de 2.340 kg de taps de plàstic solidaris de la campanya DESTAPA LA TEVA SOLIDARITAT, que sumats als recollits des de l’any 2014, han fet un total de vora 75.000 kg de taps. Volem agrair a tothom que al llarg d’aquests anys n’ha format part (escoles, universitats, comerços, casals i altres entitats) la seva col·laboració i el seu esperit ecològic i solidari.

L’acció conjunta de tots plegats (més de 300 col·laboradors) ha permès, a més de tenir cura del medi ambient, impulsar els millors projectes d’innovació biomèdica de la nostra Acceleradora, l’objectiu de la qual és accelerar el procés d’arribada de teràpies a les persones amb esclerosi múltiple i contribuir a la millora de la seva qualitat de vida.

El següent gràfic mostra el que hem aconseguit gràcies a tots:

Un total de prop de 75 tones de taps solidaris recollits i de 17 mil euros bruts recaptats per a la recerca de l’EM.

DESTAPA LA TEVA SOLIDARITAT ha estat també una eina de sensibilització, per mitjà de la qual hem pogut apropar el coneixement sobre l’esclerosi múltiple a la societat, especialment als més joves.

Gràcies a la campanya, l’any 2015 es va iniciar un cicle de xerrades a diferents centres educatius, en les que hem tingut l’oportunitat d’explicar a alumnes i professors què és l’Esclerosi Múltiple, qui som i què fem a la Fundació GAEM, on es destinen els beneficis aconseguits, així com el procés de reciclatge del plàstic dels taps.

Des de la Fundació continuem amb l’objectiu de sensibilitzar sobre l’Esclerosi Múltiple a la comunitat escolar i població en general, per això hem desenvolupat el programa educatiu online, “UNA MIRADA AL SISTEMA NERVIÓS DES DE L’ESCLEROSI MÚLTIPLE”, dirigit a estudiants de secundària, que permet comprendre i estudiar  el funcionament del sistema nerviós i conèixer les alteracions que es produeixen quan apareix l’Esclerosi Múltiple.

Així mateix, convidem a qui ho desitgi a explorar altres formes de col·laborar amb GAEM, per mitjà d’Iniciatives Solidàries i altres accions, que ens ajudin a dir Adéu a l’Esclerosi Múltiple.

Notícia relacionada: Taps solidaris: una font d’ingressos per iniciatives socials?, VilaWeb