Fundació GAEM i IDIBAPS fan una crida a pacients d’Esclerosi Múltiple i Neuromielitis Òptica per a un assaig clínic

Ja s’ha localitzat el pacient amb Esclerosi Múltiple que es precisava. Es continuen cercant els dos pacients amb Neuromielitis Òptica, residents a Espanya, que compleixin els criteris de selecció.

L’Obra Social “la Caixa” i la Fundació GAEM promouen l’assaig “Tractament de l’esclerosi múltiple i neuromieltis òptica amb cèl·lules dendrítiques reguladores: assaig clínic fase 1 b”, dut a terme a l’Hospital Clínic de Barcelona, per l’Institut d’Investigacions Biomèdiques Agustí Pi i Sunyer (IDIBAPS).

Es tracta d’un assaig clínic de teràpia cel·lular amb cèl·lules dendrítiques toleritzadas autòlogues per al tractament de l’esclerosi múltiple (EM) i la neuromielitis òptica (NMO), un assaig clínic on s’administra per primera vegada en humans un nou tractament.

L’estudi compta amb l’aprovació del Comitè Ètic d’Investigació de l’Hospital Clínic de Barcelona (CEIC) i l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

Es precisa incorporar un pacient amb Esclerosi Múltiple i dos amb Neuromielitis Òptica.

Dels requisits per poder participar destaquen els següents:

– Adults entre 18-65 anys residents a Espanya.

– Amb una Escala Expandida de l’Estat de Discapacitat (EDSS) entre 3 – 8’5.

– Afectats de qualsevol subtipus d’EM o de NMO.

És indispensable que els pacients d’EM no estiguin prenent tractament immunomodulador en l’últim mes, ni immunosupressor els últims 3 mesos. Referent als pacients de NMO, s’inclouran en la investigació aquells que estiguin sense tractament o en tractament estable durant els últims 6 mesos.

En el cas de complir amb tots els criteris de selecció i tenir interès a participar a l’estudi, el pacient pot posar-se en contacte amb la coordinadora de l’assaig clínic:

Dra. Irati Zubizarreta Nafarrate, Neuròloga de l’equip de Neuroimmunologia de l’Hospital Clínic.

Telèfon: 932275400 (extensió 4802).

Email: zubizarreta@clinic.ub.es

Entitat investigadora:                                                 Amb el suport de:

Informació addicional:

Estudi d’investigació “Teràpia cel·lular antigen específica de tolerància immune: TolDec EM/NMO”