Fundació GAEM llança un programa educatiu sobre el funcionament del Sistema Nerviós i l’Esclerosi Múltiple

Un nou programa educatiu en línia ofereix als alumnes de secundària les claus per comprendre el sistema nerviós i les alteracions que produeixen l’esclerosi múltiple

• La Fundació GAEM, en col·laboració amb AmBientech i Novartis, posen en marxa una iniciativa per fomentar el coneixement del sistema nerviós en alumnes de secundària i el públic general

Barcelona, 15 de novembre de 2017 – L’organització sense ànim de lucre dedicada a impulsar la innovació en esclerosi múltiple Fundació GAEM (Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple), la plataforma educativa online AmBientech i Novartis han unit esforços per llançar un programa educatiu que ofereix una completa informació sobre el sistema nerviós, comparant el funcionament d’un organisme saludable amb el d’una persona afectada per l’esclerosi múltiple (EM).

‘Una mirada al Sistema Nerviós des de l’Esclerosi Múltiple’ és un projecte de sensibilització i educació per a estudiants de secundària i públic general que permet comprendre el funcionament del sistema nerviós en condicions normals i conèixer les diferències que es produeixen quan hi ha EM: quins són els símptomes, com es manifiestan en la vida diària i de quina manera actuen les teràpies actuals.

L’esclerosi múltiple és un trastorn crònic, neurodegeneratiu i desmielinitzant, que alterna el funcionament normal del sistema nerviós central. Els afectats poden experimentar una pèrdua acumulativa de la funció física i cognitiva, que produeix un profund impacte en la seva qualitat de vida. Aquest fet cobra especial importància ja que es tracta d’una de les malalties neurològiques més comuns en persones de 20 a 40 anys, les quals es troben en ple desenvolupament de la seva vida familiar i professional en el moment del seu diagnòstic.

Impulsar el coneixement del sistema nerviós i l’EM

El programa, que s’ofereix de forma gratuïta a escoles d’educació secundària a Espanya i països de parla hispana, neix amb el propòsit que els joves puguin integrar d’una manera entenedora i dinàmica el funcionament d’una estructura tan complexa com és el sistema nerviós. També es pretén generar coneixement sobre els efectes de l’EM a l’organisme i les seves implicacions en la vida diària dels pacients. Altres objectius són impulsar vocacions científiques en els joves i sensibilitzar sobre el procés d’investigació i desenvolupament d’un fàrmac, a més de proporcionar eines educatives actualizables a la comunitat docent.