Fundació GAEM llança una campanya per incloure més pacients en assaig clínic d’Esclerosi Múltiple

Fundació GAEM inicia captació de fons per a incloure més pacients en el seu assaig clínic d’Esclerosi Múltiple i Neuromielitis Òptica

Fundació GAEM ha iniciat una campanya de microdonacions amb l’objectiu de captar fons per poder incloure més afectats en el seu assaig clínic d’un nou tractament per l’Esclerosi Múltiple i la Neuromielitis Òptica.

L’assaig “Teràpia de Tolerància Immune” es desenvolupa a l’Hospital Clínic / IDIBAPS de Barcelona. Aquesta tècnica, pionera a nivell mundial, té com a objectiu modular les defenses de l’afectat d’Esclerosi Múltiple i Neuromielitis Òptica. La investigació va finalitzar recentment la seva primera fase clínica, centrada en la seguretat del tractament i l’absència d’efectes adversos moderats o greus.

Està previst que l’assaig iniciï en breu una ampliació de la primera fase clínica. L’Obra Social “la Caixa”, que ha finançat fins ara la totalitat del projecte, s’ha compromès ja 200.000 euros per a aquesta nova ampliació, en la qual s’han d’incorporar més afectats. El cost estimat de cada nou pacient en l’estudi és de 12.000 €.

La campanya de microdonacions de Fundació GAEM, activa a la plataforma de crowdfunding Mi grano de Arena, coincideix amb la iniciativa # GivingTuesday * el 28 de novembre, i seguirà activa el Dia Nacional de l’Esclerosi Múltiple a Espanya el 18 de desembre.

* GivingTuesday és un moviment global en què es dedica un dia a tot el món a donar i col·laborar amb causes socials.