Fundació GAEM renova l’acord amb Obra Social “la Caixa” per a 2018

Obra Social “la Caixa” contribuirà amb 200.000 euros al finançament de la investigació “Teràpia Antígen Específica amb cèl·lules dendrítiques”, impulsada per Fundació GAEM

Fundació GAEM destinarà aquests fons a una ampliació amb més pacients de la Fase Clínica I, centrada en la seguretat del tractament, d’aquesta investigació que s’està desenvolupant a l’IDIBAPS / Hospital Clínic de Barcelona.

L’objectiu d’aquesta ampliació de la Fase Clínica I és confirmar la seguretat del tractament amb una única dosi escollida i avaluar els marcadors neuroquímics més rellevants de neuroinflamació. Això servirà per preparar de forma òptima la Fase II, ja que cal una bona identificació dels marcadors per fixar bé els objectius d’eficàcia d’aquesta fase.

La Fase Clínica I es va iniciar fa 24 mesos, sota la direcció del Dr. Pablo Villoslada. En aquest primer estudi clínic s’han inclòs un total de 12 pacients, 8 pacients amb EM i 4 amb NMO, amb un grau de discapacitat entre 3,0 – 8,5 de la Escala Expandida de l’Estat de Discapacitat (EDSS).

El projecte “Teràpia Antigen Específica amb cèl·lules dendrítiques” és el primer assaig clínic que inclou a pacients de NMO, considerada per la seva incidència (5-10 persones de cada 100.000), com una malaltia rara.

La investigació, impulsada per Fundació GAEM i Obra Social La Caixa, representa un gran avenç per a la Comunitat Científica i per als pacients d’EM i NMO, ja que és una tècnica pionera a nivell mundial que busca obtenir major eficàcia i minimitzar els efectes secundaris. La “Teràpia Antigen Específica amb cèl·lules dendrítiques” té com a objectiu modular les defenses del pacient d’una manera molt específica i selectiva, per frenar la inflamació que causa la patologia sense alterar la resta de defenses.

El desenvolupament d’aquesta investigació, que ha estat possible gràcies a una aportació de més d’un milió d’euros de l’Obra Social “la Caixa”, no només suposa un gran avenç per a aquestes patologies, sinó que s’esperen aconseguir resultats significatius en humans per poder ser aplicada en altres malalties autoimmunes i reumatològiques, com són: les encefalitis autoimmunes, l’artritis reumatoide, la psoriasi, etc.