Gran concert al Liceu de Barcelona per l’Esclerosi Múltiple

• Organitzat per la Fundació GAEM, va aplegar el passat dissabte 15 d’octubre prop de 1.500 persones al teatre barcelonès
  • La Fundació GAEM dedica el 82% de la seva recaptació a la investigació biomèdica

Barcelona, 17 d’octubre de 2016.- El passat dissabte 15 d’octubre la Fundació GAEM (Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple) va celebrar el seu 10è aniversari amb un concert solidari en el Gran Teatre del Liceu,  que va cedir els seus espais a l’entitat.

Al concert, presentat pel periodista Xavier Graset i l’escriptor Matthew Tree, van assistir prop de 1.500 persones, que van donar suport d’aquesta forma a la recerca biomèdica d’una curació d’aquesta malaltia neurodegenerativa. Entre els assistents hi havia figures del món científic i sanitari com Andreu Mas Colell, actualment president del BIST (Barcelona Institute of Science and Technology); Boi Ruiz, ex conseller de Sanitat; Ignasi Belda, director general del Parc Científic de Barcelona; i Francesc Ventura, director d’Emprenedoria Social de l’Obra Social “la Caixa”; així com destacats representants del món biofarmacèutic i de la recerca científica de Catalunya.

Tot el suport rebut per la Fundació GAEM està donant els seus fruits. Els resultats de la investigació biomèdica arriben lentament, però són prometedors i ens fan mantenir i renovar la nostra il·lusió”, va assenyalar Vicens Oliver, president de la Fundació GAEM, que va recordar que l’entitat, ara amb seu al PCB, va començar modestament amb el desig d’un grup d’afectats d’esclerosi múltiple que va voler impulsar pel seu compte la recerca biomèdica independent per trobar una curació a la seva malaltia.

Patxi Leiva, conegut cantautor de pop, rock i rumba, i Cor Carlit Gospel, amb la col·laboració especial de Dr. Walt Whitman, famós director del Soul Children of Chicago, van posar la música a l’esdeveniment, aconseguint aixecar el públic de les seves cadires per ballar al so del gòspel i de la cançó “El Ritmo”, composada expressament per Patxi Leiva per a la Fundació.

La Fundació GAEM, ubicada al Parc Científic de Barcelona (PCB), es va constituir el 2006. És  la primera i única fundació privada sense ànim de lucre constituïda per pacients per impulsar la investigació científica, amb un model únic a Europa d’acceleradora de projectes biomèdics, amb la que desenvolupa i mentoritza projectes de recerca, creant llaços i mantenint un estret contacte amb científics, investigadors i metges a tot el món.

Cor Carlit Gospel al Liceu