IBPIndex i Fundació GAEM desenvoluparan un índex d’esforç per a afectats d’ESCLEROSI MÚLTIPLE

Fundació GAEM i IBPIndex han tancat un acord de col·laboració per elaborar un índex d’esforç pensat específicament per a persones afectades d’ESCLEROSI MÚLTIPLE, una taula comparativa de l’esforç desenvolupat per afectats respecte al que realitza en activitats similars la població general.

Per a Fundació GAEM, aquesta taula té un gran valor informatiu, ja que servirà a la Fundació, dedicada a impulsar la innovació biomèdica en EM i a sensibilitzar la societat sobre aquesta malaltia, per conscienciar sobre l’esforç i el repte que suposa a l’afectat d’Esclerosi Múltiple realitzar els recorreguts necessaris per complir amb les tasques i activitats del dia a dia, comparant-lo amb l’esforç requerit a una persona no afectada.

IBPIndex és una start-up fundada fa 2 anys per Joan Casares i Juan Ostos, que compta en l’actualitat amb més de 2.500.000 rutes analitzades en més de 70 països. IBPIndex ofereix un sistema de valoració automàtic que puntua la dificultat d’una ruta recorreguda en bicicleta de muntanya, bicicleta de carretera, caminant o corrent. Aquest índex és molt útil per conèixer el grau de dificultat d’una ruta abans de realitzar-la.

L’índex IBP és utilitzat actualment per més de 150.000 usuaris i més de 1.200 federacions, associacions, clubs, cercadors, webs, etc. Recentment, la companyia va signar un acord amb la Federació Francesa de senderisme per a la implantació del sistema IBPindex, per tal d’establir la dificultat dels més de 180.000 km. de camins senyalitzats i publicats en totes les guies de senderisme del país veí. Així mateix, el sistema està inclòs en el codi de l’esport regulat pel ministeri d’esports francès que defineix la pràctica d’activitats de muntanya.

Més informació sobre l’IBPIndex:   www.ibpindex.com