Jo Dono el Pas, nova i innovadora campanya per l’esclerosi múltiple

Fundació GAEM llança Jo Dono el Pas, una campanya solidària i inclusiva que vol captar 1 milió d’euros per impulsar la investigació en esclerosi múltiple

A Jo Dono el Pas per l’esclerosi múltiple, qualsevol persona pot col·laborar amb un gest tan senzill i quotidià com donar un pas, sense necessitat de fer un esforç econòmic.

Jo Dono el Pas és la primera campanya que converteix els passos en esforç i aquest, gràcies al patrocini d’empreses i donatius de particulars, en fons per a la recerca biomèdica en esclerosi múltiple, malaltia neurodegenerativa, i ara per ara incurable, que afecta prop de 8.000 persones a Catalunya i 50.000 a Espanya.

Fundació GAEM destinarà els fons aconseguits a finançar els seus projectes de recerca, dels quals dos ja han arribat als pacients i estan en fase clínica per verificar llur seguretat i eficàcia. La Fundació té com a objectiu recaptar 1 milió d’euros per a concloure aquestes investigacions en els propers anys.

Jo Dono el Pas proposa registrar els passos que donem en el nostre dia a dia, quan correm, entrenem, anem en bicicleta, o simplement quan passegem, i pujar-los a la web www.yodoymispasos.es. Els passos donats es traduiran en l’esforç que es necessita per realitzar aquests recorreguts, que no només depèn de la distància, sinó de la dificultat de les rutes i l’estat físic de la persona.

Amb Jo Dono el Pas, qualsevol persona pot contribuir a la recerca biomèdica de l’esclerosi múltiple amb els seus passos, i comparar l’esforç que li suposa realitzar el mateix recorregut a una persona amb i sense esclerosi múltiple, gràcies a la Taula de Conversió d’Esforç elaborada per IBP Índex i Fundació GAEM .

Més enllà de captar fons per a la investigació, la campanya Jo Dono el Pas té dos importants objectius més: conscienciar la societat sobre l’esforç afegit que suposa viure amb esclerosi múltiple i implicar al públic en un estil de vida més saludable.

Nombroses persones han donat ja el seu suport a la campanya. Entre els més coneguts, el periodista Xavier Sardà, i els afectats Cristina Maró (actriu i model), Bruno Bergonzini (actor), Jacobo Caruncho (periodista i blogger), Ramón Arroyo, Asier de la Iglesia (jugador de bàsquet), Juanjo Amate , Agna Egea, Miguel López Abenoza i Neus Benítez.

Nota de premsa | Vídeo presentació de la campanya | Spot TV de la campanya