Marco Pugliese, nou director de Fundació GAEM

Fundació GAEM incorpora com a director a Marco Pugliese, un reconegut expert en innovació al sector biomèdic

Fundació GAEM reforça el seu equip amb la incorporació com a director de Marco Pugliese, expert en innovació en el camp de la salut. Professor de Bioquímica i de Biologia Molecular a la Universitat de Barcelona, Marco aportarà la seva experiència i talent per tal que Fundació GAEM avanci en els seus projectes d’investigació per curar l’esclerosi múltiple i millorar la qualitat de vida de les persones afectades.

Marco ha estat fundador i CEO de Neurotec Pharma, un projecte sorgit de la Universitat de Barcelona amb l’objectiu de desenvolupar tractaments per a les malalties neurodegeneratives del sistema nerviós central. El seu major èxit va ser dur a terme un assaig clínic internacional de Fase IIa amb 110 pacients d’esclerosi múltiple remitent recurrent.

Com a director d’EIT Health Espanya entre 2015 i 2019,  Marco va desenvolupar el pla estratègic 2017-2020 del node espanyol, aconseguint els objectius de desenvolupament de productes i serveis d’innovació en salut. Anteriorment, va ser Manager d’Innovació i Transferència Tecnològica a l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron (VHIR).

Marco és Doctor en Neurociència per la Universitat de Barcelona. Ha publicat 24 articles científics en diferents revistes internacionals i ha registrat 7 patents, fruit de la seva activitat investigadora.