Fundació GAEM participa a la trobada informativa de Bionure – 22 de maig

El proper 22 de maig, Bionure organitza la trobada informativa “Bionure – Meet the team” per respondre a les preguntes de les persones interessades a participar en la campanya de crowdfunding “Múltiples Motivos” per al desenvolupament clínic del neuroprotector BN201, en la que Fundació GAEM participarà aportant la visió dels afectats d’esclerosi múltiple.

Bionure obre un crowdfunding per passar a fase 2 amb el seu neuroprotector

Bionure llança la campanya de crowdfunding “Múltiples Motivos” amb l’objectiu de captar 1,3 milions d’euros per posar en marxa l’estudi clínic de Fase 2 del seu neuroprotector BN201. El compost ha completat amb èxit l’estudi clínic de Fase 1 de seguretat, tolerabilitat i farmacocinètica, i ha demostrat en models animals que és capaç de protegir els axons i promoure la remielinització, el que el converteix en un candidat òptim per tractar malalties neurodegeneratives com l’esclerosi múltiple.

Nova teràpia cel·lular per restaurar el sistema immune en l’esclerosi múltiple i la neuromielitis òptica

Investigadors de l’Hospital Clínic – IDIBAPS, amb la col·laboració de quatre centres espanyols més, han publicat a la revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) un estudi impulsat per Fundació GAEM i “la Caixa”, en el qual demostren que la teràpia cel·lular basada en cèl·lules dendrítiques tolerogèniques és segura i no presenta efectes adversos en el tractament de pacients amb esclerosi múltiple (EM) i neuromielitis òptica (NMO).

Fundació GAEM acompanya la Volta Ciclista de Catalunya

Fundació GAEM ha estat l’entitat solidària escollida per la 99ª edició de la Volta Ciclista a Catalunya, celebrada entre els passats dies 25 i 31 de març   Fundació GAEM i Volta Ciclista a Catalunya han format un tàndem solidari en la lluita per trobar una curació per l’esclerosi múltiple. La Fundació ha estat present…

Biomarcadors en sang per accelerar el diagnòstic: nou projecte de l’Acceleradora GAEM

Fundació GAEM i IDIBGI (Institut de Recerca Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta) acorden impulsar la investigació i descobriment de biomarcadors per a la detecció i seguiment de les malalties neurodegeneratives, incloent l’Esclerosi Múltiple. El projecte de recerca, liderat per Dr. Jordi Tomàs Roig de la Unitat de Neuroimmunologia i Esclerosi Mútliple, s’incorpora al porgrama Acceleradora i tindrà una durada de 3 anys.

Córrer una ultramarató per l’esclerosi múltiple

Córrer una ultramarató mai és fàcil, i menys amb esclerosi múltiple, però és l’objectiu d’un esportista gironí afectat d’esclerosi múltiple, Borja Garcia, i el seu amic David Olivares, que s’han marcat el repte de participar a la Transvulcània per recaptar fons per continuar investigant la malaltia.