Nou biomarcador en l’Acceleradora GAEM

Fractalmed® de Health Engineering s’incorpora a l’acceleradora de Fundació GAEM

Fundació GAEM ha incorporat un nou projecte a la seva acceleradora de recerques biomèdiques. Es tracta del biomarcador Fractalmed®, que analitza la dimensió fractal de la ressonància magnètica cerebral, permetent dimensional la gravetat de la malaltia amb bona precisió.

Es considera que la dimensió fractal de la Ressonància Magnètica cerebral pot convertir-se en un biomarcador útil per al monitoratge i pronóstic de la malaltia, i la utilitat d’aquest biomarcador es demostrarà en un estudi prospectiu multicèntric de validació.

Fractalmed® està sent desenvolupat per HealthEngineering, companyia que desenvolupa biomarcadors mitjançant avançades tècniques d’imatge mèdica, amb l’objectiu de ser clau en la cadena de valor del desenvolupament estratègic de fàrmacs per a malalties neurodegeneratives i en el control i seguiment clínic a afectats d’Esclerosi Múltiple.

El biomarcador Fractalmed® permetrà donar resposta a necessitats importants en el camp de la neurologia, actualment no cobertes, com:

• Disposar de biomarcadores que siguin capaços de quantificar l’eficàcia dels fàrmacs que promouen la remielinización i neuroprotecció.
  • Proporcionar una eina de detecció primerenca abans que les lesions siguin irreversibles i es pugui realitzar una intervenció primerenca.
  • Proporcionar un biomarcador per a monitorar i predir el curs clínic de la malaltia cerebral, la qual cosa ajuda en la presa de decisions terapèutiques. El biomarcador permetria predir la resposta a diferents teràpies en termes d’eficàcia.
  • Millorar la qualitat de vida dels pacients, reduir els costos d’atenció mèdica i facilitar el desenvolupament de noves teràpies amb l’ús de biomarcadores d’imatges.

Abans de sortir al mercat, el projecte Fractalmed® ha de superar els següents passos, prevists per a 2020:

• Validació clínica internacional multicèntrica de la precisió diagnòstica del biomarcadorFractalMed® per a diferents resultats clínics en l’Esclerosi Múltiple.
  • Obtenció de les certificacions reguladores EMA& FDA, ISO 1 3 4 8 5 i HIPPA
  • Llançament comercial. Fase I: Acords amb companyies farmacèutiques, CROsde imágenmèdica i centres de recerca.