Nou programa educatiu online sobre el Sistema Nerviós i l’Esclerosi Múltiple

“Una mirada al sistema nerviós des de l’esclerosi múltiple”, un recurs educatiu multimèdia per comprendre de forma amena com funciona el nostre sistema nerviós

Fundació GAEM presenta “Una mirada al sistema nerviós des de l’esclerosi múltiple”un programa educatiu online, dirigit a l’ensenyament de secundària i al públic en general, que ofereix informació completa sobre el sistema nerviós, comparant el funcionament d’un organisme sa amb el d’una persona afectada per esclerosi múltiple, una malaltia de la qual encara se’n desconeix la causa i que pot manifestar-se tant en l’edat juvenil com adulta, sent la segona causa de discapacitat en adults joves (de 20 a 40 anys).

El programa, que s’ofereix de forma gratuïta a escoles a Espanya i països de parla hispana, permet mitjançant textos, il·lustracions, animacions i amenes activitats, comprendre de forma senzilla el funcionament d’una estructura tan complexa com és el sistema nerviós.

“Una mirada al sistema nerviós des de l’esclerosi múltiple” condensa en tres unitats un itinerari educatiu multimèdia que explica de forma molt didàctica què és el sistema nerviós i com es veu alterada la seva funció en malalties neurodegeneratives. Constitueix una excel·lent eina didàctica per a la comunitat docent, alhora que vol impulsar vocacions científiques en els joves i sensibilitzar la societat sobre els efectes de l’EM en l’organisme i l’impacte que suposa en la vida diària de les persones afectades.

La primera unitat “La funció del sistema nerviós”, recent publicada, ofereix una visió global de l’estructura i l’activitat del sistema nerviós central i perifèric, un conjunt d’òrgans i estructures que exerceix una funció vital en el nostre organisme, el funcionament del qual és difícil de comprendre en la seva totalitat.

Vídeo demostratiu del contingut de la primera unitat didàctica: “La funció del sistema nerviós”

La publicació de la segona i tercera unitat de la colecció (“La unitat bàsica del sistema nerviós” i “El tractament de l’Esclerosi Múltiple”) està prevista per novembre del 2017 i gener del 2018, respectivament.

“Una mirada al sistema nerviós des de l’esclerosi múltiple” ha estat possible gràcies a la col·laboració entre Fundació GAEM, la plataforma educativa online amBientech i l’Àrea de Pacients Relations de la companyia farmacèutica Novartis.

Informació relacionada: