Nova i innovadora campanya solidària: Yo Doy mis Pasos per l’esclerosi múltiple

• Fundació GAEM llança la campanya amb l’objectiu de captar 1 milió d’euros per finançar projectes de recerca

• Yo Doy mis Pasos és una campanya solidària a l’abast de tothom

• Per participar només cal registrar i donar els passos fets en l’activitat diària, caminant, corrent o amb bicicleta

Barcelona 19 de novembre de 2018 – Fundació GAEM llança la campanya solidària Yo Doy mis Pasos per l’esclerosi múltiple, en la què qualsevol persona pot participar amb un gest tan senzill com donar els passos, sense necessitat de fer un esforç econòmic.

Es tracta de la primera campanya que converteix passos en esforç i aquest, gràcies al patrocini d’empreses i donatius de particulars, en fons per a la investigació per l’esclerosi múltiple, malaltia neurodegenerativa i ara per ara incurable que afecta prop de 8.000 persones a Catalunya i 50.000 a Espanya.

Fundació GAEM destinarà els fons aconseguits a finançar els seus projectes de recerca, dels quals dos han arribat ja als pacients i estan en fase clínica per verificar la seva seguretat i eficàcia. La Fundació vol reunir 1 milió d’euros per a concloure aquestes investigacions en els propers anys.

Yo Doy mis Pasos proposa registrar els passos que donem en el nostre dia a dia, quan fem una passejada, anem a comprar o al treball, correm, o muntem amb bicicleta, i pujar-los a la pàgina web www.yodoymispasos.es.

Els passos donats a Yo Doy mis Pasos es tradueixen en l’esforç que es necessita per fer aquests recorreguts, que depèn no només de la distància, sinó de la dificultat de les rutes i l’estat físic de la persona.

Yo Doy mis Pasos és una campanya inclusiva que, a més de captar fons per a la investigació, té dos importants objectius més: conscienciar la societat sobre l’esforç afegit que suposa viure amb esclerosi múltiple i implicar al públic en un estil de vida més saludable.

Nombroses persones han donat ja el seu suport a la campanya. Entre els més coneguts, el periodista Xavier Sardà, i els afectats Cristina Maró (actriu i model), Bruno Bergonzini (actor), Jacobo Caruncho (periodista i blocaire), Ramón Arroyo, Asier de l’Església (jugador de bàsquet), Juanjo Amate , Agna Egea, Miguel López Abenoza i Neus Benitez.

Veure aquí el vídeo i l’espot TV de la campanya

Sobre Fundació GAEM. Fundació GAEM, amb seu al Parc Científic de Barcelona, ​​té com a missió promoure la innovació biomèdica per aconseguir la curació de l’Esclerosi Múltiple (EM) i la Neuromielitis Òptica (NMO). Des de la Acceleradora GAEM s’identifiquen, mentorizan i acompanyen projectes de tractaments i dispositius per millorar la qualitat de vida de l’afectat.

Projectes de Fundació GAEM ja en pacients
Projecte de Tolerància Immune. En curs a l’Hospital Clínic de Barcelona, ​​és un tractament personalitzat de teràpia cel·lular que s’està provant en 20 pacients.

Molècula BN201 de Bionure, a la qual se li atribueixen propietats neuroprotectores i remielinizantes. Es troba en Fase Clínica I amb els primers 30 pacients.

Què és l’Esclerosi Múltiple? L’Esclerosi Múltiple és una malaltia neurodegenerativa, crònica i inflamatòria del sistema nerviós central, que afecta, entre altres, a la mobilitat. És la segona causa de discapacitat sobrevinguda en adults joves, després dels accidents de trànsit. És incurable i afecta aproximadament a 1 de cada 1.000 persones, el 70% són dones.

Per a més informació: Fundació GAEM, tel. 93 519 03 00

Cristina Espallargas cespallargas@fundaciongaem.org M. +34 617 43 62 57