Les nostres investigadores el 8 de març

El Dia Mundial de la Dona, 8 de març, visibilitzem el treball de les nostres investigadores, Sara Llufriu i Yolanda Blanco, que impulsen projectes de recerca per a l’esclerosi múltiple.

Amb Fundació GAEM col·laboren moltes professionals del sector sanitari i científic, entre elles dones influents i molt compromeses amb la recerca en esclerosi múltiple.

Per exemple, és el cas de les nostres investigadores, Sara LlufriuYolanda Blanco, de la Unitat de Neuroimmunologia de l’Hospital Clínic de Barcelona.

Elles són les protagonistes del vídeo de GAEM per a la campanya de conscienciació de Bristol Myers Squibb “EMpoderarTE. A ti, a todos”. La campanya busca visibilitzar l’esclerosi múltiple, destacant la importància del treball de les organitzacions de pacients.

Blanco recorda que “un dels projectes que hem pogut dur a terme en el nostre centre, gràcies a l’ajuda de GAEM, és un projecte de tolerància immune que ja està en fase II”.

“Necessitem conjuminar esforços de pacients, professionals i fundacions per a vèncer a l’esclerosi múltiple”, afirma Llufriu.

En el Dia Internacional de la Dona hem de recordar que l’esclerosi múltiple té tres vegades més incidència en dones que en homes. Les causes exactes no es coneixen encara, però afortunadament hi ha moltes investigadores que impulsen projectes per a conèixer més sobre la malaltia i així arribar a trobar una cura per a l’esclerosi múltiple.

Maria Puig Pujol