NUTRInforma't

Premi Fundación Merck Salud 2020
merck

La clau d’una nutrició saludable rau en el balanç entre el que ingerim i la nostra despesa energètica. En el manteniment d’aquest equilibri hi participen el sistema digestiu, el sistema nerviós i també el sistema endocrí. L’esclerosi múltiple pot afectar aquests sistemes i, per tant, dificultar aquest equilibri.

Al curs NUTRI informa’t, la Dra. Mireia Sospedra ens proporcionarà els coneixements necessaris per entendre com funcionen els sistemes implicats en la nutrició, i tota la informació científica sobre el paper de la nutrició en l’esclerosi múltiple.

L’objectiu és facilitar les eines necessàries per prendre decisions informades sobre les estratègies nutricionals.

L’any 2020, NUTRI informa’t va rebre el V Premi Solidari de la Fundació Merck Salut, en la categoria d’Acció Social.

Sessions

Fundació GAEM no és responsable de la informació i opinió dels experts que col·laboren de forma desinteressada amb el portal NUTRInforma’t. Aquestes reflecteixen exclusivament la seva visió personal, que en cap cas no ha de ser considerada com l’opinió o responsabilitat de la Fundació GAEM. (Avís legal)

Ponent

La Dra. Mireia Sospedra Ramos és llicenciada en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB) i doctora en Immunologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Després d’una formació postdoctoral de sis anys a Neuroimmunologia i Esclerosi Múltiple a l’Hospital La Pitié-Salpetrière de Paris i als National Institutes of Health als Estats Units, la Dra. Sospedra ha continuat la seva investigació acadèmica sobre Esclerosi Múltiple com a investigadora independent durant quatre anys al Zentrum für Molekulare Neurobiologie a Hamburg i des de fa tres anys a la Neuroimmunology and Multiple Sclerosis Reasearch Section al departament de Neurologia de l’Hospital Universitari de Zuric.

La Dra. Sospedra ha adquirit durant aquests anys una sòlida formació en Neuroimmunologia i Esclerosi Múltiple, compta amb 42 articles publicats en revistes internacionals i és revisora per a diverses revistes científiques així com agències de finançament.
Actualment, el grup de recerca del qual forma part la Dra. Sospedra és líder en el desenvolupament de noves teràpies cel·lulars amb l’objectiu d’induir tolerància específica a antígens de la mielina en pacients amb esclerosi múltiple.