NUTRInfórmate, nova iniciativa de Fundació GAEM

La doctora Mireia Sospedra impartirà un curs online sobre nutrició a partir de setembre: NUTRInfórmate

Fundació GAEM presenta una nova iniciativa per a ajudar als afectats d’esclerosi múltiple, i per a qualsevol que estigui interessat en el món de la nutrició: NUTRInfórmate. A partir de setembre, la doctora Mireia Sospedra impartirà un curs online sobre els principis bàsics de la nutrició, quins sistemes del nostre organisme es veuen afectats i com els afectats d’EM poden cuidar el seu benestar.

El curs serà completament online, amb la possibilitat de participar en directe i fer preguntes a la doctora Sospedra. Uns dies després de la sessió en directe, les sessions es podran consultar en la web de la Fundació i en el nostre canal de YouTube. Les sessions seran mensuals.

La doctora Mireia Sospedra és investigadora en la Unitat de Neuroinmunología i Esclerosi Múltiple de l’Hospital Universitari de Zuric. A més, és doctorada en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, i porta des del 2001 treballant en esclerosi múltiple.

El programa del curs està dissenyat perquè qualsevol persona, sense coneixements previs de nutrició, pugui aprendre i entendre com millorar la seva nutrició de manera saludable. Al final de cada sessió es dedicarà un espai especial per a les persones amb esclerosi múltiple, aprofundint en com afecta la nutrició a aquesta malaltia i viceversa. El programa del curs és el següent:

1.- Introducció i alguns conceptes clau en nutrició.

2.- La complexitat del tracte digestiu i les seves alteracions.

2.1.- Anatomia del sistema digestiu.

2.2..- Digestió i absorció de macronutrients.

2.3.- Algunes consideracions sobre el que ocorre en el bany.

3.- Nutrients més enllà de l’absorció.

3.1.- Metabolisme dels macronutrients.

3.2.- Entenent el nostre greix.

3.3.- L’aigua com a macronutrient.

3.4.- Minerals, vitamines i antioxidants.

4.- L’intestí, el nostre segon cervell.

5.- Les poderoses hormones.

6.- La microbiota intestinal, més que innocents comensals.

7.- Mecanismes patogènics en EM i nutrició.

7.1.- Nutrició i inflamació en EM.

7.2.- Nutrició i neurodegeneración en EM.

7.3.- Obesitat i EM.

8.- Alimentació saludable i alimentació en EM.