QMENTA obre una ronda de finançament per a reforçar la seva expansió internacional

QMENTA vol captar 1,35 milions d’euros per a donar suport a la seva expansió internacional als EUA. La companyia, integrada en l’Acceleradora GAEM, ha creat un Google Maps del cervell per agilitzar la detecció i el diagnòstic de l’esclerosi múltiple i l’Alzheimer.

QMENTA, start-up nascuda a Barcelona, ha obert una ronda de finançament a través del portal d’inversió especialitzat Capital Cell per a reforçar la seva expansió internacional, especialment en el sector clínic dels Estats Units.

Perquè sigui possible participar en la campanya de ‘Equity crowdfunding’ de QMENTA amb donatius inferiors a 500€, Fundació GAEM ha obert una subscripció i realitzarà la inversió en nom dels donants*.

Tal com expressa Paulo Rodrigues, CTO i cofundador de QMENTA, “Estem preparats per a portar la nostra tecnologia a tots els hospitals i laboratoris del món. El cervell és un territori que l’ésser humà encara no ha conquistat, però cada vegada estem més prop d’aconseguir-ho”. La companyia disposa de tots els permisos per a poder operar en l’espai d’assajos clínics amb HIPAA[1] i ha rebut la certificació ISO 13485, necessària per a actuar en el sector nord-americà d’atenció clínica.

QMENTA compta amb una de les majors bases de dades d’escàners cerebrals del món (diversos milions per EOY) i la seva plataforma en el núvol també disposa dels millors algorismes de la seva classe. La Intel·ligència Artificial registra un creixement anual del 40% en el sector mèdic.

En 2019 la plataforma de QMENTA va ser la triada per a proveir la seva tecnologia a tots els científics que van participar en el Irontrack Challenge, un esdeveniment de primer nivell en neurologia organitzat la Universitat d’Harvard. Com afirma Vesna Prchkovska, COO i cofundadora de la start-up, “Treballem amb les millors institucions del món per a ajudar al fet que, en un futur molt pròxim, es puguin curar malalties cerebrals fins ara incurables”.

QMENTA és una empresa barcelonina creada en 2013, formada per un equip internacional de 29 experts en neuroimatge, processament d’imatges, Intel·ligència Artificial i enginyeria de programari. El seu sistema únic d’Intel·ligència Artificial allotjat en el núvol permet quantificar i compartir imatges cerebrals en qualsevol lloc i en qualsevol moment. Aquest mètode innovador i precís permet que els metges prenguin millors decisions per als seus pacients i que els investigadors puguin arribar abans a descobrir la cura de malalties tan dures com l’esclerosi múltiple, l’Alzheimer o el Parkinson.

La companyia compta en el seu equip amb un dels millors neuròlegs del món, Pablo Villoslada, actualment Professor de la Universitat de Stanford (els EUA) i Director d’Equip en el IDIBAPS (Hospital Clínic de Barcelona).

QMENTA forma part de l’Acceleradora de projectes biomèdics de Fundació GAEM, entitat fundada en 2006 per afectats d’esclerosi múltiple per a impulsar la recerca biomèdica per a curar la malaltia.

* Per a participar en la campanya com a donant amb quantitats inferiors a 500€, realitza el teu donatiu en Fundació GAEM, mitjançant transferència o targeta de crèdit, abans del 30 de gener 2020, indicant en l’assumpte “CAMPAÑA QMENTA”.

Llegir nota de premsa per a més informació

L’equip fundador de QMENTA: Vesna Prchkovska, COO;Landon McKenna, President i CCO; i Paulo Rodrigues, CTO

[1] “Llei de Portabilitat i Responsabilitat de l’Assegurança Mèdica”, llei federal dels EUA de 1996, o HIPAA (Health Insurance Portability andAccountbaility Act)