Sistema Nerviós i Esclerosi Múltiple: Programa educatiu online

Fundació GAEM i Ambientech estan desenvolupant un programa educatiu online sobre el funcionament del sistema nerviós i les alteracions que en ell produeix l’Esclerosi Múltiple

Aquest projecte de sensibilització i educació a nivell d’ensenyament secundari pretén proporcionar eines per entendre el funcionament del sistema nerviós en condicions estàndards i les diferències que es donen en pacients afectats per Esclerosi Múltiple, com impacta a nivell d’aparició dels símptomes clínics, els efectes d’aquests símptomes en la vida diària i com els medicaments i teràpies actuals incideixen en aquests símptomes.

El programa, que es distribuirà de forma gratuïta a escoles d’educació secundària a través de la plataforma Ambientech *, té com a objectius:

• que els joves en edat escolar obligatòria puguin integrar de manera entenedora i dinàmica el funcionament d’una estructura tan complexa com és el sistema nerviós i veure els efectes que causa una malaltia neurodegenerativa,
  • generar coneixement sobre l’efecte d’una malaltia com és l’esclerosi múltiple en el sistema nerviós de les persones afectades, tant en estudiants com en la població general,
  • impulsar vocacions científiques en els joves,
  • facilitar eines educatives actualitzables a la comunitat docent mitjançant suports en línia,
  • sensibilitzar els joves i la societat en general del que suposa viure amb esclerosi múltiple i del procés d’investigació i desenvolupament d’un fàrmac.

El programa comptarà amb un itinerari educatiu / informatiu multimèdia amb animacions i activitats interactives sobre el sistema nerviós i l’esclerosi múltiple, les seves causes, diagnòstic, símptomes en els afectats, tractaments, etc. Està previst que el primer mòdul estigui disponible el primer trimestre del curs 2017-18.

*AMBIENTECH és una entitat creada el 2001 amb l’objectiu d’investigar la influència de noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en l’educació.