Un antioxidant natural pot ser beneficiós per a les persones amb esclerosi múltiple

L’àcid lipoic (LA), un antioxidant natural, ha mostrat en un assaig pilot resultats prometedors per a ajudar les persones amb esclerosi múltiple a caminar més ràpid i prevenir l’atròfia cerebral.

En els primers estudis de prova, els investigadors del Centre Mèdic VA de Portland (Oregon) van utilitzar imatges de ressonància magnètica (IRM) per a descobrir que el LA tenia un efecte beneficiós en la reducció de la pèrdua de volum cerebral i semblava ajudar a mantenir la velocitat de marxa de les persones que viuen amb EM progressiva secundària. La prova es va dur a terme amb cinquanta-una persones durant dos anys, els participants que van rebre LA van tenir un 68% menys de pèrdua de volum cerebral en comparació amb les persones que no ho van rebre.

La Societat d’Esclerosi Múltiple del Canadà juntament amb la Societat Nacional d’Esclerosi Múltiple (EE. UU) ha finançat un assaig clínic més ampli destinat a determinar l’eficàcia de l’àcid lipoic com a tractament per a la EM progressiva primària i secundària. Dirigit per la Dra. Rebecca España, l’assaig reclutarà a 118 participants amb EM progressiva.

“L’àcid lipoic és un poderós antioxidant que existeix naturalment en els nostres cossos i està disponible com a suplement oral”, diu la Dr. Rebecca Spain, investigadora en el Centre Mèdic de VA de Portland i la Universitat de Salut i Ciència de Oregon. “El descobriment pot canviar potencialment la vida de les persones afectades, tenint en compte especialment que actualment existeixen poques opcions per a tractar la EMprogressiva”.

Font: cuidateplus.marca.com

“Poder establir el benefici de les teràpies per a la EM progressiva constitueix un repte, ja que no existeixen molts tractaments”, diu el Dr. Mark Freedman, investigador principal de la prova, director de Recerca de EM a l’Hospital d’Ottawa i professor de la Universitat d’Ottawa. “Estem molt animats pels primers resultats amb àcid lipoic, però necessitem aquest assaig clínic més ampli per a estar més segurs que funciona. Si ho fa, seria molt important, ja que els donaria a les persones amb EM progressiva una forma simple, segura i rendible de controlar aquesta complexa malaltia“.

L’assaig assignarà aleatòriament als participants el LA o un placebo durant dos anys, durant els quals s’avaluaran possibles canvis en la marxa, i es realitzaran exàmens neurològics i ressonàncies magnètiques cerebrals. Els investigadors analitzaran aquestes dades per a determinar si és o no un tractament efectiu per a la EM progressiva. S’esperen resultats de l’estudi per a finals de 2022.

Font : MSsociety Canada

Articles relacionats