Un nou tractament preveu frenar l’Esclerosi Múltiple en totes les seves fases

L ‘Hospital Clínic de Barcelona comença un assaig clínic d’una tècnica pionera a nivell mundial amb la qual preveu frenar l’Neuromielitis Òptica (NMO) i l’Esclerosi Múltiple (EM), fins i tot en aquelles fases més avançades que no responen als tractaments ja existents.

Aquesta tècnica, anomenada teràpia antigen específica i aplicada fins ara en pacients amb malaltia de Crohn amb resultats significatius, consisteix en un tractament amb cèl·lules dendrítiques toleritzades per modular les defenses dels pacients d’una manera molt específica i selectiva i frenar així la inflamació que causen les dues patologies sense alterar la resta de defenses.

El projecte té el seu origen en una decisió conjunta entre la Fundació GAEM (Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple) i els investigadors de l’IDIBAPS-Hospital Clínic de Barcelona, liderats pels doctors Pablo Villoslada i Daniel Benítez; i compta amb l’impuls de l’Obra Social “la Caixa”.

Llegir l’article sencer a El Periódico