Una molècula mostra resultats prometedors en laboratori

Aquesta nova molècula, anomenada EmitinB ha mostrat major regeneració de mielina que el millor fàrmac actual

Encara que encara es tracta d’una fase preliminar en el llarg camí fins a la comercialització per als pacients, els resultats de la molècula EmitinB són molt prometedors. Aquesta molècula imita les funcions de neuroregeneració i remielinització d’una proteïna anomenada MT-II. Això significa que, al principi, podria recuperar unes certes funcions cerebrals perduts per l’esclerosi múltiple.

Fundació GAEM impulsa la innovació biomèdica per a trobar una cura per a l’esclerosi múltiple i millorar la vida de més de 55.000 persones a Espanya. Dóna suport a la seva labor de recerca i sensibilització sobre aquesta malaltia que no té cura.

Estudis anteriors independents ja havien comprovat les possibilitats regeneratives d’aquest compost. Ara, un nou estudi independent continua mostrant que aquesta molècula té grans capacitats per a millorar la vida de les milers de persones afectades per esclerosi múltiple en el món.

Fins ara, no existeix cap fàrmac que permeti recuperar les funcions cognitives i físiques deteriorades per la malaltia. No obstant això, aquestes proves clíniques (no en pacients) d’EmitinB mostren que, gràcies a aquesta molècula, els nivells de mielina s’incrementen amb cada dosi.

Segons aquest últim estudi, és en les dosis altes quan aquest compost és més efectiu, recuperant fins a un 30% més de mielina que els fàrmacs actuals.

Malgrat aquests resultats tan prometedors, cal recordar que aquestes recerques tan sols han comprovat l’eficàcia en un entorn clínic, de laboratori. Perquè pugui arribar a pacients, encara s’han de passar per les diverses fases clíniques per a comprovar la seva eficàcia en les persones afectades; en un procés que pot durar més de 10 anys.

Per a accelerar i donar suport a iniciatives com aquestes, Fundació GAEM aposta per la innovació, a través de la seva Acceleradora de projectes. Per a donar suport a les seves iniciatives, col·labora fent-te soci, amb un donatiu o apuntant-te al Teaming de la Fundació.

Font: Multiple Sclerosis News Today. Imatge: Gerd Altmann.