‘Volem saber’ de la Fundació GAEM es consolida com a fòrum de referència de l’Esclerosi Múltiple

• Sota el lema ‘Ja hem obert un camí’, ahir dijous 2 d’octubre el Parc Científic de Barcelona va acollir la V edició de “Volem Saber”, un cicle de jornades de debat i divulgació científica organitzat periòdicament per la Fundació Gaem, Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple
  • El fòrum va reunir destacats representants de centres de recerca, institucions sanitàries, empreses farmacèutiques i associacions de malalts per aprofundir i debatre amb els pacients de l’estat actual dels avenços científics sobre l’Esclerosi Múltiple (EM)
  • Els participants van fer palès la manca de recursos per activar el desenvolupament de projectes de recerca sobre aquesta malaltia, per a la qual no existeix cap tractament que guareixi la malaltia en l’actualitat, només teràpies pal·liatives
  • L’EM és la segona causa de discapacitat entre els adults més joves després dels accidents de trànsit. Es manifesta en gent jove, en edats compreses entre els 20-40 anys d’edat. A Espanya hi ha al voltant de 50.000 persones afectades, de les quals 6.000 es troben a Catalunya i al món hi ha 2.500.000 casos diagnosticats.

Barcelona, 3 d’octubre de 2014.- Ahir, Fundació GAEM, Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple va celebrar la 5ª edició de Volem Saber, la jornada de divulgació científica que organitza periòdicament. L’acte va tenir lloc a l’Auditori Antoni Caparrós del Parc Científic de Barcelona i en aquesta ocasió la investigació col·laborativa,  la innovació oberta, i els innovadors avenços en la teràpia cel·lular de tolerància en l’Esclerosi Múltiple van marcar aquesta jornada.

Sota el lema “Ja hem obert un camí”, la jornada va comptar la presència de més de 50 assistents, i es va constatar que l’EM és una malaltia cada vegada menys desconeguda, amb investigacions obertes molt avançades dirigides a obtenir una cura per aquesta patologia degenerativa.

L’apertura de la jornada va anar a càrrec del Sr. Vicens Oliver,  president de la Fundació Grup  d’Afectats d’Esclerosi Múltiple i afectat d’EM des de l’any 1993. I va fer palès que “Una de les realitats que hem constat és la necessitat i el  desig d’informació dels afectats d’EM i el seu entorn, sobre nous avanços que s’ultimen amb la constant investigació científica en el camp mèdic”

Volem Saber 2014