”Tot el nostre esforç en un únic objectiu, curar l’Esclerosi Múltiple”

ACCELERADORA DE PROJECTES

L’Acceleradora de Projectes en Esclerosi Múltiple és el nostre vehicle per fer innovació biomèdica. Ens permet accelerar el procés que va des de l’investigació bàsica fins la societat, des del laboratori fins el pacient.

L’Acceleradora GAEM és un model únic a Europa entre les entitats que donen suport als afectats d’Esclerosi Múltiple.

El flux d’entrada de l’Acceleradora es detalla en el següent esquema:

Procedents de crides i de contactes, els projectes de ciència bàsica es presenten al Comitè Científic de GAEM.

Amb potencial de ser convertibles en teràpies, biomarcadors o
millores de qualitat de vida.

A mig termini
(3-7 anys).

Finançables amb model biotech.

Amb equip emprenedor.

Creació d’equip emprenedor.

Mentorització.

Pla de negoci.

Finançament.

Creació d’aliances.

PROJECTES EN CURS

Projecte de Teràpia Cel·lular de Tolerància Immune

Projecte realitzat per l’Hospital Clínic de Barcelona i IDIBAPS, que va entrar a l’acceleradora de projectes de la Fundació GAEM a l’any 2012.

Per conèixer més sobre el projecte: EUDRA: 2013-005165-39 i ClinicalTrials.org: NCT02283671.

Tractament que fa servir cèl·lules dendrítiques polsades amb pèptids de la mielina per regular l’atac autoimmune sobre la mielina.

Fase Clínica: al juny de 2015 es va iniciar la fase Ib en pacients amb Esclerosi Múltiple progressiva, remitent recurrent i amb Neuromielitis Òptica.

La Fase II està prevista per 2018.

Les dades preclíniques demostren que els pèptids de la mielina s’incorporen en el 90% de les cèl·lules tractades produint millores en la severitat de l’EM en models animals i no presenten efectes tòxics.

Aquest tractament evitaria el progrés de la malaltia i per tant, el deteriorament físic i cognitiu de les persones que pateixen EM.

A més, s’ha creat un Comitè Científic específic per aquest projecte, el qual està format pels següents membres:

Dr. Pablo Villoslada (President): és Director de la patogènesi en EM i terapèutica del grup IDIBAPS, Coordinador Nacional de la Xarxa Espanyola d’Excel·lència de l’Esclerosi Múltiple (REEM) a l’Institut de Salut Carlos III, membre del Consell Assessor Científic de la Societat Internacional de Neuroimmunologia, membre del Consell Assessor Científic de l’Esclerosi Múltiple a l’enfocament de les societats d’EM Federació Internacional, membre del consell de redacció de la revista PlosOne i membre de l’Acadèmia Americana de Neurologia, la Societat Internacional de Neuroimmunologia, l’Associació Americana per a l’Avanç de la Ciència, la Societat Espanyola de Neurologia i la Societat Catalana de Neurologia. Les seves línies d’investigació es focalitzen en l’anàlisi de la biologia de sistemes de malalties neurològiques i l’estudi translacional en Neurologia: noves teràpies i biomarcadors. El Dr. Villoslada compta amb diversos premis i mencions i ha realitzat diverses publicacions en revistes científiques.

Prof. Dr. Roland Martin: és un expert reconegut internacionalment en els àmbits de l’esclerosi múltiple i la Neuroimmunologia amb un enfocament en la funció i el desenvolupament de nous tractaments immunològics. Anteriorment, va treballar a les universitats de Würzburg i Tubinga (Alemanya), els Instituts Nacionals de Salut, Bethesda (EUA), el Centre d’Esclerosi Múltiple de Catalunya (Barcelona), la Universitat d’Hamburg (Alemanya), i actualment està treballant al Departament de Neuroimmunologia i investigació d’EM a la Universitat de Zurich (Suïssa). El focus de la seva investigació és comprendre millor l’heterogeneïtat de la malaltia de l’esclerosi múltiple utilitzant tècniques d’imatge (ressonància magnètica i tomografia de coherència òptica), marcadors biològics i la funció motora. S’examinen els mecanismes de la malaltia de l’esclerosi múltiple amb especial èmfasi en immunologia cel·lular i bioquímica. Ell s’especialitza en les àrees de necessitats mèdiques no cobertes de l’EM, com neuroprotecció, la inducció de la tolerància i teràpies regeneratives.

Prof. Dr. Lawrence Steinman: és Professor de Neurologia, Ciències Neurològiques i Pediatria a la Universitat de Stanford, també va ser President del Programa de Stanford en Immunologia des de l’any 2001 fins al 2011. La seva línia de recerca es centra en el que provoca les recaigudes i remissions en l’EM i a la NMO, i la recerca d’una teràpia antigen específica. A més, està desenvolupant una petita molècula terapèutica en assajos per a la malaltia de Huntington. Va ser l’autor principal de l’article publicat l’any 1992 que va portar a la creació del medicament Tysabri, aprovat per a la malaltia de Crohn i l’EM. El Prof. Steinman té nombroses patents, més de 40. També va ser el cofundador de diverses empreses de biotecnologia. Ell va ser el director de Centocor des de 1988 fins a la seva venda a Johnson & Johnson.

Dr. Christian Von Buedingen: és guanyador del Premi Helmut Bauer per a la recerca en Enginyeria a la Universitat de Göttingen (Alemanya). El seu treball va ser recolzat pel NIH / NINDS, la Societat Nacional d’Esclerosi Múltiple, la Fundació Nancy Davis per a la Recerca en EM, Small Ventures, EUA / La Fundació Brass Family, a través d’una donació de la Fundació Rachleff Family, i a través de col·laboracions científiques amb la indústria (Roche, Genentech, Pfizer). És un metge-científic i va ser professor distingit en neurologia a l’UCSF III entre 2009 i 2016. La seva recerca es centra en les cèl·lules B i la immunitat mediada per anticossos en els trastorns relacionats amb l’esclerosi múltiple. Va ser proveïdor de clínica al Centre d’Esclerosi Múltiple de l’UCSF des del 2009 fins al 2014. Des del 2016 té una posició en medicina translacional (Neurociència) a l’USCF (Suïssa).

Prof. Dr. Heinz Wiendl: va estudiar psicologia i medicina i ha estat investigador de diversos centres i universitats d’Alemanya, en diferents departaments, entre els quals destaquen: el de neuroimmunologia i neurologia. Va ser professor de Neurologia i Cap del Grup d’Investigació Clínica per l’esclerosi múltiple i Neuroimmunologia a la Universitat de Würzburg (Alemanya), Professor i Cap del Departament de Neurologia de malalties inflamatòries del sistema nerviós i neuro oncologia a la Universitat de Münster (Alemanya) i Degà de Recerca i Joves Científics de la Facultat de Medicina de Münster. Les seves línies d’investigació es focalitzen en la penetració de leucòcits de la barrera hematoencefàlica, les interaccions funcionals entre el sistema immunològic i el sistema nerviós i el mecanisme de TREK1 intervingut per la transmigració dels limfòcits T a través de la barrera hematoencefàlica.

Aquest projecte està finançat per:

Desenvolupat per:

clinicidibaps

Projecte AP-1

Ankar Pharma és una spin-off del CSIC que s’incorpora a l’acceleradora de projectes de la Fundació GAEM al 2014. Per conèixer més del projecte: http://ankarpharma.com

Molècula innovadora amb doble mecanisme d’acció que afavoreix la reposició d’oligodendròcits (que sintetitzen la mielina).

Fase Preclínica: Avaluació d’eficàcia i seguretat en assajos amb animals i en biòpsies d’origen humà.

Els resultats obtinguts en animals demostren una reducció en els símptomes neurològics i la inflamació, neuroprotecció i prevenció del desenvolupament de la malaltia.

Aquest medicament suposa la reposició dels oligodendròcits destruïts pel sistema immune, tornant a produir mielina i revertint així els efectes de l’EM.

Aquest projecte està finançat per:

Projecte mentoritzat per:

Projecte BN201

Bionure Inc és una start-up sorgida en l’entorn de l’Hospital Clínic de Barcelona – IDIBAPS, amb seu a Barcelona i San Francisco (USA). Per conèixer més del projecte:  http://www.bionure.com

Informació sobre la campanya d’equity crowdfunding #Estamosaesto per al finançament del projecte: http://capitalcell.net/investment/bionure64/

Primera molècula de la seva classe que prevé el dany axonal i promou la supervivència de les cèl·lules neuronals i la reparació de la mielina.

Finalitzat el desenvolupament preclínic, entrarà en Fase Clínica per avaluar l’eficàcia i seguretat en humans.

Els resultats obtinguts en animals demostren una reversió significativa de la pèrdua de neurones, danys axonals i desmielinització en diferents models d’EM.

Aquest medicament suposaria efectes de neuroprotecció, recuperar la població cel·lular i promoure la remielinització d’aquestes cèl·lules, per la qual cosa es podrien aturar alguns efectes de la malaltia.

Aquest projecte està desenvolupat per:

Projecte mentoritzat per:

LES NOSTRES CONVOCATÒRIES

Si vols formar part de la nostra Acceleradora de Projectes consulta les bases i formularis de participació:

Descarrega’t els arxius

Bases

Formulari d’aplicació

Criteris d’evaluació

Esborrany del contracte

Informació revisada i validada per: Dra. Marta Príncep.

Última actualització: 21 juny 2017

SUBSCRIU-TE ALS BUTLLETINS DE GAEM I EM EN LÍNIA

Ets afectat? No

He llegit i accepto les bases legals.