Dia mundial de l’esclerosi múltiple 2023

Celebrem el dia mundial de l’esclerosi múltiple compartint dues Histories amb EMpenta: Vicens Oliver i Ana Torrado

El Dia Mundial de l’esclerosi múltiple (EM) se celebra tots els anys el 30 de maig per a compartir històries amb i per a tots els afectats de EM. Enguany des de Fundació GAEM compartim dues Histories amb EMpenta:

Ana Torrado: “Tot el que puc, jo ho faig. Amb un somriure”

Un dia de fa 23 anys, l’Ana estava donant una formació en l’empresa d’assegurances on treballava. Era una jove brillant, amb ganes de menjar-se el món, imparable. Amb els seus 27 anys i una formació com a mestra, ni coneixia el sentit de la paraula “fatiga” o cansament. Vivia a Galícia i començava a apuntar-se a una vida que no imaginava especialment complicada.

De sobte, va començar a no veure bé d’un ull. En menys de 24 hores estava tombada en un hospital, totalment cega. Confusa, enfadada, preocupada.

La malaltia li ha donat a Ana més del que li ha tret. Ara té una mirada més àmplia, ha après a parar, a cuidar-se, a respectar els seus temps. I si trobés a Ana de fa 23 anys, aquesta Ana plena de por, ràbia i incertesa, no dubta: li abraçaria fort i li diria “No et preocupis, et transformaràs en una persona millor”.

Vicens Oliver: “Em va costar fer el salt, però el vaig fer. Vaig provar d’anar en cadira de rodes”

En el moment que li van diagnosticar esclerosi múltiple, gestionava una petita empresa familiar de tractament d’aigües. La notícia el va afectar de tal forma que no sabia realment el que era l’esclerosi múltiple. Era una en una època en la qual Internet encara no havia començat a fluir i no podia buscar informació. Realment no sabia el que era.
En la seva etapa final de la vida professional en actiu, anava en crosses, però va aguantar poc perquè no podia fer ni dos passos. “Em va costar fer el salt, però el vaig fer. Vaig provar d’anar en cadira de rodes. D’una banda, vaig sentir que em donava més llibertat. Però, d’altra banda, tenia el temor que veia que cada vegada podia caminar menys i que seria més dependent de la cadira. Canvies el ser dependent per la llibertat i el poder desplaçar-te i gaudir de la vida”

En GAEM sabem que per a vèncer l’esclerosi múltiple necessitem fer-ho de la mà de la recerca biomèdica. Amb la teva ajuda, la Fundació GAEM pot impulsar la recerca científica que ens permetrà veure un món sense esclerosi múltiple. Col·labora!

Agraïments a Parc Científic de BarcelonaMedical Media
Amb el patrocini de Bristol Myers Squibb:
“En Bristol Myers Squibb nos centramos en ofrecer innovaciones significativas que ayuden a preservar la función física y cognitiva de las personas con Esclerósis Múltiple, ayudando a recuperar parte de lo que la EM se ha llevado. Nuestro objetivo es capacitar a los pacientes y a sus seres queridos para que recuperen el control de sus vidas”, comenta Javier Corral, Director de la Unidad de Medicinas Innovadoras de BMS España & Portugal. “En BMS, investigamos y desarrollamos tratamientos innovadores para ayudar a los pacientes a superar enfermedades graves, adaptando los tratamientos a las necesidades individuales y así poder continuar transformando la vida de los pacientes a través de la Ciencia”