Oryzon rep l’aprovació per a un assaig clínic en esclerosi múltiple

La companyia biofarmacèutica Oryzon Genomics ha rebut l’aprovació de l’Agència Espanyola del Medicament (AEMPS) per dur a terme l’assaig clínic de Fase IIA amb el medicament ORY-2001 en pacients amb Esclerosi Múltiple Remitent Recurrent (EMRR) i Secundària Progressiva (EMSP).

L’estudi, anomenat SATEEN (Seguretat, Tolerabilitat i Eficàcia d’un enfocament epigenètic per al tractament de l’Esclerosi Múltiple), es realitzarà en diferents hospitals espanyols i està dissenyat com un assaig clínic aleatoritzat, de doble cec, controlat amb placebo i amb una durada de 36 setmanes per avaluar la seguretat i tolerabilitat del tractament ORY-2001 en pacients amb EMRR i EMSP.

En un recent assaig clínic de Fase I realitzat en 106 voluntaris sans, el fàrmac va demostrar ser segur i ben tolerat i no va presentar efectes secundaris significatius ni canvis clínics detectables, segons ha informat la companyia.

ORY-2001 és un inhibidor dual altament selectiu. La molècula ha demostrat revertir el deteriorament cognitiu i la pèrdua de memòria, disminuir la inflamació neuronal i també ha mostrat neuroprotecció en una varietat de models preclínics de malaltia d’Alzheimer, Esclerosi Múltiple i Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), “el que suggereix que el fàrmac pot tenir un potencial modificador de la malaltia “.

Llegir la notícia completa a LaVanguardia